maandag 30 juli 2012

Een hemd op maat...

Toen mijn Lief weer weg was, begon ik als verrassing aan een hemd voor hem. Ik had zijn maten netjes opgenomen op voorhand, en paste het gekende Burda patroon aan: het zou een op maat gemaakt stuk worden! ;-)
Enkel de mouwen, die had ik niet gemeten. En toen hij het bij thuiskomst paste (toen nog zonder knopen), bleken die te lang. En té lange mouwen in een op maat gemaakt hemd, dat vond ik niet kunnen. Ik besloot dat de mouwen er terug uit moesten en dat ik bovenaan enkele centimeters zou elimineren. Maar dat bleek meer werk dan verwacht en was minder leuk dan verwacht (ook overlock moest los... :-( ), dus bleef het liggen... Vrij lang...
Maar ondertussen heb ik de moed en de tijd gevonden om het af te werken. En het resultaat is mooi, vind ik. Het is een erg dun stofje, en ik gebruikte geen vlieseline. Het is een echt zomerhemd geworden: ideaal wanneer je deftig moet zijn met het warme weer hier.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten